|
FUNCTIONAL ZONES
დეტალური ფუნქციური ზონები და მათი რეგლამენტები:
1. ლანდშაფტურ-სარეკრეაციო ზონა (ლსზ) წარმოადგენს თბილისის (ადმინისტრაციულ) საზღვრებში არსებული ბუნებრივი ლანდშაფტის ან ფასეული ხელოვნური ლანდშაფტის ტერიტორიას, სადაც შესაძლებელია მისი ფუნქციონირებისათვის უზრუნველსაყოფი შენობა-ნაგებობების განთავსება კანონმდებლობის შესაბამისად;
2. სატყეო ზონა - ქალაქ თბილისის საზღვრებში არსებული სახელმწიფო ტყისა და სახელმწიფო ტყის ფონდის ტერიტორია, სადაც დაუშვებელია ყოველგვარი მშენებლობა;
3. სასოფლო-სამეურნეო ზონა (სოფზ) წარმოადგენს თბილისის (ადმინისტრაციულ) საზღვრებში არსებულ სასოფლო-სამეურნეო ტერიტორიებს, სადაც შესაძლებელია მისი ფუნქციონირების უზრუნველსაყოფი დამხმარე შენობა-ნაგებობების განთავსება კანონმდებლობის შესაბამისად.
4. სარეკრეაციო ზონა 1 (რზ-1) წარმოადგენს სარეკრეაციო ზონას, რომელიც მდებარეობს განაშენიანებული ტერიტორიების საზღვრებში და მოიცავს გამწვანებულ ტერიტორიას (მაგ: ბაღი, ბულვარი, სკვერი, გაზონი და სხვა). აღნიშნულ ზონაში დაუშვებელია ყოველგვარი მშენებლობა, გარდა:
ა) განათების;
ბ) სარწყავი სისტემის;
გ) სარეკლამო ბილბორდის;
დ) დეკორატიული გაფორმების ობიექტის.
5. სარეკრეაციო ზონა 2 (რზ-2) წარმოადგენს სარეკრეაციო ზონას, რომელიც მდებარეობს თბილისის განაშენიანებული ტერიტორიების საზღვრებში და მოიცავს გამწვანებულ ტერიტორიას (მაგ: პარკი, ბაღი, ბულვარი, სკვერი, გაზონი), ღია სათამაშო მოედნებს და მსგავსი ტიპის სხვა ტერიტორიებს, სადაც ასევე დასაშვებია ამ წესების დანართი 1-ით განსაზღვრული ძირითადი და სპეციალური ზონალური ნებართვით დაშვებული სახეობები.
მიწის ნაკვეთის განაშენიანების მაქსიმალური კოეფიციენტი (კ-1) - 0,2.
6. სარეკრეაციო ზონა-3 (რზ-3) წარმოადგენს ზონას, რომელიც მდებარეობს განაშენიანებული ტერიტორიების საზღვრებში, სადაც დასაშვებია დასასვენებელი, სამკურნალო, სპორტული და გასართობი დანიშნულების შენობა-ნაგებობების განთავსება. ასევე დასაშვებია ამ წესების დანართი 1-ით განსაზღვრული ძირითადი და სპეციალური ზონალური ნებართვით დაშვებული სახეობები.
ზონისათვის განაშენიანების რეგულირების გეგმის შესაბამისად დგინდება:
ა) მიწის ნაკვეთის განაშენიანების მაქსიმალური კოეფიციენტი (კ-1) - 0.3;
ბ) მიწის ნაკვეთების გამწვანების მინიმალური კოეფიციენტი (კ-3) - 0,5;
გ) მიწის ნაკვეთის განაშენიანების ინტენსივობის კოეფიციენტი (კ-2) -1,0.
7. სპეციალური ზონა 1 - (სპეცზ-1) წარმოადგენს ზონას, რომელიც მდებარეობს განაშენიანებული ტერიტორიების საზღვრებში ან საზღვრებს გარეთ, სადაც დასაშვებია სასწავლო, სამედიცინო კომპლექსების, სამეცნიერო-კვლევითი, სამეცნიერო-საწარმოო დაწესებულებების, აგრეთვე, საქალაქო ინფრასტრუქტურის მომსახურებისა და სასაწყობო ობიექტების განთავსება.
8. სპეციალური ზონა 2 - (სპეცზ-2) წარმოადგენს სასაფლაოებისთვის განკუთვნილ ტერიტორიებს.
9. საცხოვრებელი ზონა 1 (სზ-1):
ა) შესაძლებელია, არსებობდეს მხოლოდ სასოფლო-სააგარაკო განაშენიანების ტერიტორიაზე;
ბ) განაშენიანების დომინირებული სახეობაა ერთბინიანი საცხოვრებელი სახლები. ასევე, დასაშვებია ამ წესების დანართი 1-ით განსაზღვრული ძირითადი და სპეციალური ზონალური ნებართვით დაშვებული სახეობები;
გ) კოეფიციენტები:
გ.ა) მიწის ნაკვეთის განაშენიანების მაქსიმალური კოეფიციენტი (კ-1) - 0,5;
გ.ბ) მიწის ნაკვეთის განაშენიანების ინტენსივობის მაქსიმალური კოეფიციენტი (კ-2) - 0,8;
გ.გ) მიწის ნაკვეთების გამწვანების კოეფიციენტი (კ-3) - 0,3.
10. საცხოვრებელი ზონა 2 (სზ-2):
ა) განაშენიანების დომინირებული სახეობაა ერთბინიანი საცხოვრებელი სახლები. ასევე დასაშვებია ამ წესების დანართი 1-ით განსაზღვრული ძირითადი და სპეციალური ზონალური ნებართვით დაშვებული სახეობები;
ბ) კოეფიციენტები:
ბ.ა) მიწის ნაკვეთის განაშენიანების მაქსიმალური კოეფიციენტი (კ-1) - 0,5;
ბ.ბ) მიწის ნაკვეთის განაშენიანების ინტენსივობის მაქსიმალური კოეფიციენტი (კ-2) - 0,8 ;
ბ.გ) მიწის ნაკვეთების გამწვანების კოეფიციენტი (კ-3) - 0,25.
11. საცხოვრებელი ზონა 3 (სზ-3):
ა) დაბალი ინტენსივობის საცხოვრებელი ზონა, სადაც განაშენიანების დომინირებული სახეობაა საცხოვრებელი სახლები. ასევე, დასაშვებია ამ წესების დანართი 1-ით განსაზღვრული ძირითადი და სპეციალური ზონალური ნებართვით დაშვებული სახეობები;
ბ) კოეფიციენტები:
ბ.ა) მიწის ნაკვეთის განაშენიანების მაქსიმალური კოეფიციენტი (კ-1) - 0,5 ;
ბ.ბ) მიწის ნაკვეთის განაშენიანების ინტენსივობის მაქსიმალური კოეფიციენტი (კ-2) - 1,5;
ბ.გ) მიწის ნაკვეთების გამწვანების კოეფიციენტი (კ-3) - 0,2.
12. საცხოვრებელი ზონა 4 (სზ-4):
ა) მაღალი ინტენსივობის საცხოვრებელი ზონა, სადაც განაშენიანების დომინირებული სახეობაა საცხოვრებელი სახლები. ასევე, დასაშვებია საზოგადოებრივი დანიშნულების ობიექტების არსებობა კანონმდებლობის შესაბამისად, მათ შორის, სამეზობლო თმენის პრინციპების დაცვით;
ბ) მიწის ნაკვეთის მაქსიმალური ფართობი - 300 მ2;
გ) მიწის ნაკვეთზე განაშენიანების მაქსიმალური სიმაღლე განისაზღვრება, არა უმეტეს, სამი სართულით;
დ) კოეფიციენტები:
დ.ა) მიწის ნაკვეთის განაშენიანების მაქსიმალური კოეფიციენტი (კ-1) - 0.7;
დ.ბ) მიწის ნაკვეთების გამწვანების კოეფიციენტი (კ-3) - 0,1.
13. საცხოვრებელი ზონა 5 (სზ-5):
ა) საშუალო ინტენსივობის საცხოვრებელი ზონა, სადაც განაშენიანების დომინირებული სახეობაა საცხოვრებელი სახლები. ასევე, დასაშვებია ამ წესების დანართი 1-ით განსაზღვრული ძირითადი და სპეციალური ზონალური ნებართვით დაშვებული სახეობები;
ბ) კოეფიციენტები:
ბ.ა) მიწის ნაკვეთის განაშენიანების მაქსიმალური კოეფიციენტი (კ-1) - 0.5;
ბ.ბ) მიწის ნაკვეთის განაშენიანების ინტენსივობის მაქსიმალური კოეფიციენტი (კ-2) - 2,1;
ბ.გ) მიწის ნაკვეთების გამწვანების კოეფიციენტი (კ-3) - 0,1.
14. საცხოვრებელი ზონა 6 (სზ-6):
ა) მაღალი ინტენსივობის საცხოვრებელი ზონა, სადაც განაშენიანების დომინირებული სახეობაა საცხოვრებელი სახლები. ასევე, დასაშვებია ამ წესების დანართი 1-ით განსაზღვრული ძირითადი და სპეციალური ზონალური ნებართვით დაშვებული სახეობები;
ბ) კოეფიციენტები:
ბ.ა) მიწის ნაკვეთის განაშენიანების მაქსიმალური კოეფიციენტი (კ-1) - 0.5;
ბ.ბ) მიწის ნაკვეთის განაშენიანების ინტენსივობის მაქსიმალური კოეფიციენტი (კ-2) - 2,5;
ბ.გ) მიწის ნაკვეთების გამწვანების კოეფიციენტი (კ-3) - 0,1.
15. სატრანსპორტო ზონა 1 (ტრ-1) წარმოადგენს სატრანსპორტო ზონას, რომელიც მდებარეობს ადმინისტრაციულ საზღვრებში და მოიცავს არსებულ და საპროექტო (პერსპექტიულ) ქუჩებს, გზებს, მოედნებს, გზატკეცილებს, ხიდებს, გზაგამტარებს, დროებით ავტოსადგომებს, სარკინიგზო ხაზებს (გასხვისების ზოლის ჩათვლით), მეტროპოლიტენის მიწისზედა ხაზებს, ტრამვაის ხაზებს (ჩამონათვალის ფარგლებში: ტროტუარებს, ქუჩის მომიჯნავე გამწვანებულ ზოლებს, უსაფრთხოების კუნძულებს, გამწვანებულ გზაგამყოფებს, ტროტუარის მიმდებარე გაზონს, ზღუდარებს, დროებით ჯიხურებს).
16. სატრანსპორტო ზონა 2 (ტრ-2) წარმოადგენს სატრანსპორტო ზონას, რომელიც მდებარეობს განაშენიანებული ტერიტორიების საზღვრებში და მოიცავს არსებულ და საპროექტო (პერსპექტიულ) ავტოსადგომებს, ავტოგასამართ სადგურებს, გზატკეცილების გასხვისების ზოლებს, სადგურებს (მათ შორის აეროსადგურები, საზღვაო სადგურები, ავტოსადგურები, რკინიგზის სადგურები) და სატრანსპორტო მომსახურების უზრუნველმყოფ სხვა საზოგადოებრივ სამყოფებს,სათავსებს კანონმდებლობის შესაბამისად.
17. სატრანსპორტო ზონა 3 (ტრ-3) წარმოადგენს სატრანსპორტო ზონას, რომელიც მდებარეობს განაშენიანებული ტერიტორიების საზღვრებს გარეთ და მოიცავს არსებულ და საპროექტო (პერსპექტიულ) ავტოსადგომებს, ავტოგასამართ სადგურებს, გზატკეცილების გასხვისების ზოლებს, სადგურებს (მათ შორის აეროსადგურები, საზღვაო სადგურები, ავტოსადგურები, რკინიგზის სადგურები) და სატრანსპორტო მომსახურების უზრუნველსაყოფ სხვა საზოგადოებრივ სამყოფებს,სათავსებს კანონმდებლობის შესაბამისად
18. საზოგადოებრივ-საქმიანი ზონა 1 (სსზ-1):
ა) საშუალო ინტენსივობის საზოგადოებრივ-საქმიანი ზონა, მათ შორის კარკასი, განაშენიანების დომინირებული სახეობის გარეშე (შერეული ზონა);
ბ) კოეფიციენტები:
ბ.ა) მიწის ნაკვეთის განაშენიანების მაქსიმალური კოეფიციენტი (კ-1) - 0,7;
ბ.ბ) მიწის ნაკვეთის განაშენიანების ინტენსივობის მაქსიმალური კოეფიციენტი (კ-2) - 3,5;
ბ.გ) მიწის ნაკვეთების გამწვანების კოეფიციენტი (კ-3) - 0,1;
გ) შესაძლებელია, აგრეთვე, ამ წესების დანართი 1-ით განსაზღვრული ძირითადი და სპეციალური ზონალური ნებართვით დაშვებული სახეობების არსებობა არა უმეტესს 60%-ისა.
19. საზოგადოებრივ-საქმიანი ზონა 2 (სსზ-2):
ა) განაშენიანების მაღალი ინტენსივობის ზონა, მათ შორის, კარკასი, სადაც დომინირებული სახეობაა ობიექტები საზოგადოებრივი დანიშნულების ფუნქციებით;
ბ) კოეფიციენტები:
ბ.ა) მიწის ნაკვეთის განაშენიანების მაქსიმალური კოეფიციენტი (კ-1) - 0,7;
ბ.ბ) მიწის ნაკვეთის განაშენიანების ინტენსივობის მაქსიმალური კოეფიციენტი (კ-2) - 4,6;
ბ.გ) მიწის ნაკვეთების გამწვანების კოეფიციენტი (კ-3)- 0,1;
გ) შესაძლებელია საზოგადოებრივ-საქმიანი ზონის ფუნქციონირებისათვის უზრუნველსაყოფი საცხოვრებელი შენობების, სამყოფების, როგორც არადომინირებული სახეობის (25%-მდე), აგრეთვე, ამ წესების დანართი 1-ით განსაზღვრული ძირითადი და სპეციალური ზონალური ნებართვით დაშვებული სახეობების არსებობა.
20. საზოგადოებრივ-საქმიანი ზონა 3 (სსზ-3):
ა) განაშენიანების მაღალი ინტენსივობის ზონა, სადაც დომინირებული სახეობაა საზოგადოებრივი დანიშნულების ობიექტები;
გ) მიწის ნაკვეთზე განაშენიანების მაქსიმალური სიმაღლე 15 მეტრი;
დ) კოეფიციენტები:
დ.ა) მიწის ნაკვეთის განაშენიანების მაქსიმალური კოეფიციენტი (კ-1) - 0.7;
დ.ბ) მიწის ნაკვეთების გამწვანების კოეფიციენტი (კ-3) - 0,1.
21. სამრეწველო ზონა 1 (ს-1):
ა) სამრეწველო ზონა, სადაც განაშენიანების დომინირებული სახეობაა სამრეწველო ობიექტები, რომლებშიც არ მიმდინარეობს გარემოსა და ადამიანის ჯანმრთელობისათვის სახიფათო, მავნე საწარმოო პროცესები;
ბ) შესაძლებელია სამრეწველო ზონა 1 (ს-1)-ის ფუნქციონირებისათვის უზრუნველსაყოფი საზოგადოებრივი შენობების, სამყოფების არსებობა კანონმდებლობის შესაბამისად.
22. სამრეწველო ზონა 2 (ს-2) წარმოადგენს ზონას, სადაც განაშენიანების დომინირებული სახეობაა სამრეწველო ობიექტები, რომლებშიც მიმდინარეობს გარემოსა და ადამიანის ჯანმრთელობისათვის სახიფათო, მავნე საწარმოო პროცესები. ამ ზონას ასევე მიეკუთვნება ნაგავსაყრელის ტერიტორიები.
23. სანიტარიული ზონა(სანზ), როგორც წესი, გამწვანებული ტერიტორიების ზონაა, რომელიც იცავს სხვა ზონა(ებ)ს მავნე ზემოქმედებისაგან და ამასთანავე, აქვს გარემოს გამაჯანსაღებელი ფუნქცია.
24. სამხედრო დანიშნულების ზონა 1 (სდზ-1) წარმოადგენს სამხედრო დანიშნულების ტერიტორიას, სადაც განთავსებულია სამხედრო დანიშნულების შენობა-ნაგებობები.
25. სამხედრო დანიშნულების ზონა 2 (სდზ-2) წარმოადგენს სამხედრო დანიშნულების ტერიტორიას, სადაც განთავსებულია საწვრთნელი პოლიგონი.
Terms of Regulation of Land Use and Development
მიწის ნაკვეთის განაშენიანების კოეფიციენტი – კ-1
1. მიწის ნაკვეთის განაშენიანების კოეფიციენტი – კ-1 განსაზღვრავს, კონკრეტული მიწის ნაკვეთის ტერიტორიის მაქსიმუმ რა ნაწილზეა დასაშვები შენობა-ნაგებობების განთავსება.
2. მიწის ნაკვეთის განაშენიანების კოეფიციენტი კ-1 არის:
ა) შენობისთვის – მიწისპირა სართულის (ასეთის არარსებობის შემთხვევაში, პირველი მიწისზედა სართულის) იატაკის ზედაპირის (მათ შორის კიბის, ტერასის, აივნის, ერკერის, გარდა სამანქანო პანდუსისა) გარე პერიმეტრში მოქცეული ფართობის მიწის ნაკვეთის საერთო ფართობთან შეფარდების მაქსიმალური მაჩვენებელი;
ბ) ნაგებობისთვის – მთლიანი ნაგებობის ორთოგონალური პროექციის ფართობის, თუ ნაგებობის საშუალო სიმაღლე გრუნტის ზედაპირიდან არ აღემატება 1,8 მეტრს (მეათედის სიზუსტით) და მიწის ზედაპირთან შეხებაში მყოფი ნაწილის გარე პერიმეტრის ორთოგონალური პროექციის ფართობის, თუ ნაგებობის საშუალო სიმაღლე გრუნტის ზედაპირიდან 1,8 მეტრი, ან მეტია (მეათედის სიზუსტით), მიწის ნაკვეთის საერთო ფართობთან შეფარდების მაქსიმალური მაჩვენებელი.
3. მიწის ნაკვეთის განაშენიანების კოეფიციენტით განსაზღვრულ საანგარიშო ფართობში, გარდა განაშენიანების ძირითადი დებულებებით განსაზღვრული შემთხვევებისა, ასევე არ შედის:
ა) სამშენებლო მოედანზე მშენებლობის წარმოებისათვის საჭირო დროებითი შენობა-ნაგებობა;
ბ) შენობათა გამჭვირვალე, წყალგაუმტარი მასალით გადახურული შიდა ეზოები, „ზამთრის ბაღები“ და „პასაჟები“. ამავე დროს, ამ ნაწილებთან ერთად შენობები არ შეიძლება იკავებდნენ შესაბამისი მიწის ნაკვეთების 80%-ზე მეტს;
გ) ცალკე მდგომი სასოფლო-სამეურნეო დანიშნულების ერთსართულიანი შენობა-ნაგებობ(ებ)ი, მათ შორის სათბურები.
4. რთული რელიეფის მიწის ნაკვეთებზე ტერასული შენობებისთვის მიწის ნაკვეთის განაშენიანების კოეფიციენტით განსაზღვრული საანგარიშო ფართობი გამოითვლება მიწის ზედაპირთან შეხებაში მყოფი ნაწილის გარე პერიმეტრის ორთოგონალური პროექციის ფართობით.
5. კ-1 მაჩვენებელი მრგვალდება მეათედის სიზუსტით.
მიწის ნაკვეთის განაშენიანების ინტენსივობის კოეფიციენტი – კ-2
1. მიწის ნაკვეთის განაშენიანების ინტენსივობის კოეფიციენტი კ-2 განსაზღვრავს, ცალკეულ ზონაში, კონკრეტული მიწის ნაკვეთის ტერიტორიაზე დასაშვებ, შენობა-ნაგებობის მიწისპირა და მიწისზედა სართულების იატაკის ზედაპირების ჯამურ ფართობს.
2. კ-2 არის შენობა-ნაგებობის მიწისპირა და მიწისზედა სართულების იატაკის ზედაპირების ჯამური ფართობის მიწის ნაკვეთის საერთო ფართობთან შეფარდების მაქსიმალური მაჩვენებელი.
3. კ-2 კოეფიციენტის საანგარიშო ფართობი გამოითვლება ქვემოთ განსაზღვრული ჩამონათვალის შესაბამისად:
ა) მიწისპირა და მიწისზედა სრული სართულის (მათ შორის ერკერის, კიბის უჯრედის და ლიფტის შახტის) იატაკის ზედაპირის გარე პერიმეტრში მოქცეული ზედაპირის ფართობი – კ-2 კოეფიციენტის საანგარიშო ფართობში შედის სრულად;
ბ) არასრული სართულის იატაკის კონსტრუქციის ზედაპირის ფართობი – კ-2 კოეფიციენტის საანგარიშო ფართობში შედის 1/2-ით;
გ) მანსარდის ის ნაწილი, რომლის სიმაღლეც 1,6 მეტრზე მეტია – კ-2 კოეფიციენტის საანგარიშო ფართობში შედის იატაკის ზედაპირის ფართობის 3/4-ით;
დ) ტერასის იატაკის ზედაპირის საერთო ფართობი – კ-2 კოეფიციენტის საანგარიშო ფართობში არ შედის;
ე) ვერანდის, აივნის, ლოჯიის იატაკის ზედაპირის ფართობი – კ-2 კოეფიციენტის საანგარიშო ფართობში შედის 1/3-ით;
ვ) ერთბინიანი საცხოვრებელი სახლებისათვის (ზონებში სზ-1 და სზ-2) მანსარდის იატაკის ზედაპირის ფართობი არ შედის კ-2-ის საანგარიშო ფართობში;
ზ) სზ-1-ში კ-2 კოეფიციენტის საანგარიშო ფართობში არ შედის ცალკე მდგომი სასოფლო-სამეურნეო დანიშნულების დამხმარე შენობა-ნაგებობ(ებ)ის, მათ შორის სათბურების გარე კონტურში მოქცეული ზედაპირის ფართობი;
თ) მიწისზედა ავტოსადგომი, რომლის სართულის სიმაღლე იატაკის ზედაპირიდან მომდევნო სართულის იატაკის ზედაპირამდე აღემატება 3 მეტრს, გარდა ცალკე მდგომი ავტოსადგომისა, კ-2 კოეფიციენტის საანგარიშო ფართობში შედის სრულად;
ი) შენობისა და ქუჩის ზედაპირის გადაკვეთის დონე(ებ)ზე, შენობაში ავტომობილის გასასვლელად მოწყობილი გვირაბის გზის ზედაპირის საერთო ფართობი კ-2 კოეფიციენტის საანგარიშო ფართობში არ შედის.
4. კ-2 მაჩვენებელი მრგვალდება მეათედის სიზუსტით.
5. „ბინათმესაკუთრეთა ამხანაგობის წევრთა საერთო ქონებაში შემავალი მიწის ნაკვეთების საზღვრების დადგენის წესის დამტკიცების თაობაზე” საქართველოს მთავრობის 2010 წლის 25 აგვისტოს №261 დადგენილების თანახმად, მრავალბინიანი საცხოვრებელი სახლებისათვის მისაკუთვნებელი მიწის ნაკვეთის ფართობის დადგენისას კ-2 განისაზღვროს:
ა) სამი სართულის ჩათვლით მრავალბინიანი საცხოვრებელი სახლისათვის კ-2=1.3;
ბ) ხუთი სართულის ჩათვლით მრავალბინიანი საცხოვრებელი სახლისათვის კ-2=1.8;
გ) ხუთი სართულის ზემოთ მრავალბინიანი საცხოვრებელი სახლისათვის კ-2 = 2.2
6. დაინტერესებული პირის თანხმობის შემთხვევაში, შესაბამისი ორგანო უფლებამოსილია „ქალაქ თბილისის ტერიტორიის გამოყენებისა და განაშენიანების რეგულირების წესების დამტკიცების შესახებ ქალაქ თბილისის საკრებულოს 2009 წლის 27 მარტის №4-13 გადაწყვეტილებაში დამატებების შეტანის შესახებ“ ქალაქ თბილისის საკრებულოს 2010 წლის 22 თებერვლის №18 გადაწყვეტილების ძალაში შესვლამდე მრავალბინიანი საცხოვრებელი სახლებისათვის დადგენილი მიწის ნაკვეთის საზღვრები შეცვალოს ამ მუხლის მე-5 პუნქტით განსაზღვრული კ-2-ის შესაბამისად
მიწის ნაკვეთის გამწვანების კოეფიციენტი კ-3
1. მიწის ნაკვეთის გამწვანების კოეფიციენტით (კ-3) განისაზღვრება მიწის ნაკვეთის ტერიტორიის ფართობის მინიმალური წილი, რომელიც არ უნდა იყოს დაფარული, ან გადაფარული რაიმე წყალგაუმტარი მასალით (სამშენებლო თუ სხვა), რომლის ქვეშაც არ უნდა არსებობდეს რაიმე შენობა-ნაგებობა, ან/და მათი ნაწილები და რომელიც განკუთვნილია გამწვანებისათვის.
2. კ-3 არის მიწის ნაკვეთის თავისუფალი გრუნტის ზედაპირის მიწის ნაკვეთის საერთო ფართობთან შეფარდების მინიმალური მაჩვენებელი.
3. კ-3 კოეფიციენტით განსაზღვრული ფართობში:
ა) არ შედის ცალკე გამოყოფილი 2 კვ.მ და ნაკლები ფართობის მქონე გრუნტის ზედაპირები;
ბ) სრულად შედის გრუნტის ცხაურა მოპირკეთების (გამჭოლი) ზედაპირები, რომლებიც გამწვანებულია გაზონით.
4. კ-3 მაჩვენებელი მრგვალდება მეათედის სიზუსტით.
State Reform of Land Registration
Land Plot
A land plot is - an agricultural land plot or a non-agricultural land plot with or without buildings (built, under construction or demolished);
What does the state land registration reform mean?
A law came into force on August 1, 2016, which simplifies land registration and makes it as accessible as possible to citizens. The purpose of the legislative changes is to eliminate the difficulties faced by landowners in the process of property registration. The law simplifies the procedure for registering land plots; Barriers faced by the owner were removed and the registration procedure was encouraged. The new law focuses on simplifying real estate registration procedures and protecting the rights of the owner.
What is meant by simplified registration proceedings?
1. The registering body, on its own initiative, searches for documents proving ownership or legal ownership.
The search for the right documents is done:
• From the National Archives of Georgia;
• From the LEPL-Revenue Service of the Ministry of Finance of Georgia;
• From the self-governing unit of the respective district;
• From the archives of the Notary Chamber of Georgia;
• From the National Agency for Public Service Development;
2. Within the framework of systematic registration, the National Agency of Public Registry carries out the cadastral description of the land plots and documents the results of the work performed in the geographical areas defined by the order of the Minister.
3. If there is a disagreement between the owners of two or more adjacent land plots regarding the location of these land plots. The agency applies "mediation" to resolve the dispute. The mediation process is led by either "mediator notaries" or "persons with special knowledge". Namely: Chief Specialist of the Tbilisi Civil Registry Office; A representative of the National Bureau of Enforcement; Representatives of a self-governing unit, municipality or board; See the full list of mediators at http://napr.gov.ge/p/1467 Dispute resolution is simplified and is an alternative means of resolving disputes in court.
4. The Agency shall ensure the recognition of the right of ownership over the arbitrarily occupied land plot located in the geographical area of systematic registration.
What does sporadic and systematic registration mean?
Sporadic registration of ownership of land plots is carried out in the whole territory of the country on the basis of the application of the interested person, registration documentation, cadastral planning / measurement drawing prepared in accordance with the current legislation and a document confirming the payment of the fee for the service.
System registration is based on the registration documents proactively and systematically obtained by the National Agency of Public Registry / project implementer of special state and public importance and compiled cadastral planning / measurement drawing.
Who is considered an interested person within the state project?
A person who has a document certifying the right of ownership or legal ownership (use) of the land has the right to request registration of ownership of the land within the framework of the state project.
On what basis is the registration of land ownership within the state project?
Registration of land ownership within the state project, or registration of changes in already registered data is based on cadastral plan / measurement drawing of the land submitted by the interested person, personal application and registration documents obtained by the agency itself.
What is considered a title deed?
The following are considered as proof of property rights:
• Acceptance-delivery act;
• A court decision that has entered into force;
• Transaction concluded between the parties;
The following are considered as a document certifying the legal ownership of the land:
• Certificate of registration in the technical inventory archive as the owner (user) of the real estate before October 4, 2004;
• Extract from the book;
• The gardener's book;
• List of land allocations compiled by the Land Reform Commission and approved at the village (borough) congress (general assembly);
• List of Land Taxpayers (Tax List);
A transaction entered into without exposing the form
The existence of a transaction concluded unprotected (orally or in writing) between a person / owner, a natural person and / or a legal entity under private law and a user entitled to register a property right is established by a written agreement between the parties, which confirms the authenticity of the parties' signatures. This action is considered as re-concluding the transaction.
The written agreement concluded in this manner and the cadastral planning / measurement drawing of the land plot are the basis for the registration of the user's property right in the public register.
What does mediation mean?
Notarial mediation is an alternative means of resolving a private dispute during systematic registration or sporadic registration, led by one or more mediator notaries;
See the full list of mediators at http://napr.gov.ge/p/1467
In case of a private dispute between the parties during the registration process, the Agency shall apply to the notary mediation to resolve this dispute. The notary mediator informs the parties about the terms of the notarial mediation and with their consent appoints the time and place of the meeting.
Notarial mediation is completed no later than 3 weeks after the application to the mediator notary. In case of failure to reach an agreement by the parties, the right to the land plot shall be registered in accordance with the rules established by this Law.
Registration of land ownership in the public register does not restrict the right of the parties to apply for notarial mediation to resolve the dispute.
Depending on the specifics and complexity of the dispute, notarial mediation is conducted by one or more mediator notaries.
Another alternative way of resolving a dispute
If after the appointment of mediation the dispute between the parties can not be resolved, the relevant act is drawn up and the dispute is resolved in court.
Is the right of ownership of the land registered, if neither the interested person nor the agency could find the necessary documents for registration?
If by combining the results of the cadastral census and the registration documents within the sporadic registration, it is established that the registration object is not fully or partially legally owned, the National Agency of Public Registry is obliged, with the consent of the interested person, to apply to the relevant municipal To consider the matter within its competence.
The National Agency of Public Registry applies to the Commission only if a residential house (built, under construction or demolished) or a non-residential building (built, under construction or demolished) is located on the land, or if the land is adjacent to the land owned or legally owned by an interested individual. (With or without a building).
If during the administrative proceedings initiated on the basis of the application for sporadic registration in the geographical area of systemic registration, the results of the cadastral census and registration documents show that the registration object is not fully or partially legally owned, National Agency of Public Registry, in accordance with the rules established by this Instruction.
Who do I contact to register the ownership of the land under the project?
To register the ownership of a land plot within the framework of a state project, you must contact the House of Justice, the House of Culture or the relevant territorial service and bring the following documents:
• Application (electronic application is filled in by the receiving operator);
• Your identity document;
• Cadastral removal / planning drawing of a land plot as part of sporadic accounting and email. Version;
• A document certifying the ownership or legal title to the land, if any;
According to the state project, there is no need to submit eligible documentation, since the registering authority itself looks for the documentation necessary for registration.
However, in order to speed up the completion of the registration proceedings, the interested person may submit documents confirming the right.
How soon after the submission of the application will the registration process be completed?
The registration proceedings will be terminated after the submission of the application after the registration documents have been fully retrieved by the interested person or the registering authority.
Terms of service and service fee
1. Within the framework of sporadic registration of a land plot located in the geographical area of systematic registration, on the basis of a document certifying legal ownership (use) or ownership right, registration of property rights, verification / change of cadastral data of land plots registered in the public register - within 3 months - 300 GEL;
2. Within the framework of sporadic registration of an arbitrarily occupied land plot located in the geographical area of systemic registration, registration of a right with recognition of property right - within 3 months - 600 GEL;
3. If by combining the results of cadastral inventory and registration documents in the geographical area of systemic registration, it is established within the framework of sporadic registration that the registration object is not fully or partially legally owned and the interested person requests registration of ownership of the arbitrarily occupied land. 300 GEL is added;
4. Initial registration of land ownership within the framework of sporadic registration and verification / change of cadastral data of the land registered in the public register - Article 2-4 of the Law of Georgia on Systematic and Sporadic Registration of Land Rights and Improvement of Cadastral Data Within the period set by 5 points - 300 GEL.
Validity of the law
The law is valid until January 1, 2025.
Cadastre Plan
Cadastre plan is a document, which identifies cadastre and graphic characteristics of the land tract. It contains information on cadastre code, area, configuration and characteristics of the land, also coordinate net, buildings/constructions (including under contraction) attached to the land , including information on the floors of the building, also information on registered rights and restrictions attached to the land tract (except line structures based on the land).
Cadastre plan of a line structure is a document, which identifies cadastre and graphic characteristics of the constructions. It contains information on cadastre code, the area or length, configuration, characteristics, coordinate net, point object as well as information on registered rights and restrictions attached to the constructions.
Drafting the hard-copy of cadastre plan
Drafting the hard-copy of cadastre plan implies issuance of the document (hard-copy) by National Agency of Public Registry on the cadastre and graphic characteristics of land and construction.
Cadastre plan contains information on a tract of land and constructions valid for the moment of its drafting.
When does it become necessary to draft hard-copy of cadastre plan?
Cadastre plan should be drafted when an interested person wishes to obtain information on cadastre and graphic characteristics of the registered tract of land and/or line structure.
Whom is the service of drafting the hard-copy of cadastre plan intended for?
This service is intended for any person, who wishes to receive the document (hard-copy) on the information on cadastre and graphic characteristics of a specific tract of land and/or line structure.
Where should I apply to obtain the hard-copy of cadastre plan?
To obtain the hard-copy of the cadastre plan, please refer to Public Service Hall or the appropriate territorial office and submit the following documentation:
• Application;
• Proof of identity document;
• A service fee payment confirmation document (payment might be done on the spot);
If you are a representative of an interested party, additionally, you need to submit a duly attested power of attorney and proof of identity document of the interested person.
Cadastre plan is drafted at the moment of registration of the ownership rights on immovable property and/or changes to the cadaster data if there is no registered right on the immovable item and in case of the specified cadaster data – at the moment of the relevant request and payment of the service fee.
The data on the cadastre plan or map is entered by mechanical or electronic means.
Cadastre plan is not issued if the cadastre data of the land tract are unspecified. For the purposes of registration, specified cadastre data of immovable property means cadastre information drafted and secured at Public Registry in accordance with the Georgian legislation and the instruction. In any other circumstances the cadastre data shall be considered as unspecified.
On case by case basis, additional documentation or information may be requested to make a decision on the given case.
Terms of service and service fee
Within 1 business day - 7 GEL
On the day of application - 26 GEL
The term begins on the second day of application registration and ends on the last day of the term. If the last day of the term coincides with holidays or weekends, the last day of the term is the following business day.
In accordance with Georgian law on "Public Registry", if the applicant is National Bank of Georgia, the state or self-government unit this service is made free of charge.
|
|
|